irgendwie fehlt mir grade so etwas wie #region aus C#.
mit dem Codesegmentation %% kann man ja nur in einer einzigen Funktion übersichtlich schachteln.
Gibt es irgendeinen Trick, damit der von %% gebildete Block nicht am nächsten Funktionsanfang aufhört sondern bis zum nächsten %% geht?
% --- Outputs from this function are returned to the command line. functionvarargout = untitled_OutputFcn(hObject, eventdata, handles) % varargout cell array for returning output args (see VARARGOUT); % hObject handle to figure % eventdata reserved - to be defined in a future version of MATLAB % handles structure with handles and user data (see GUIDATA)
% Get default command line output from handles structure varargout{1} = handles.output;
%% Button 1
function pushbutton1_Callback(hObject, eventdata, handles)
% --- Executes on button press in pushbutton1. % hObject handle to pushbutton1 (see GCBO) % eventdata reserved - to be defined in a future version of MATLAB % handles structure with handles and user data (see GUIDATA)
% --- If Enable == 'on', executes on mouse press in 5 pixel border. % --- Otherwise, executes on mouse press in 5 pixel border or over pushbutton1. function pushbutton1_ButtonDownFcn(hObject, eventdata, handles) % hObject handle to pushbutton1 (see GCBO) % eventdata reserved - to be defined in a future version of MATLAB % handles structure with handles and user data (see GUIDATA)
%% Button 2
% --- Executes on button press in pushbutton2. function pushbutton2_Callback(hObject, eventdata, handles) % hObject handle to pushbutton2 (see GCBO) % eventdata reserved - to be defined in a future version of MATLAB % handles structure with handles and user data (see GUIDATA)
% --- If Enable == 'on', executes on mouse press in 5 pixel border. % --- Otherwise, executes on mouse press in 5 pixel border or over pushbutton2. function pushbutton2_ButtonDownFcn(hObject, eventdata, handles) % hObject handle to pushbutton2 (see GCBO) % eventdata reserved - to be defined in a future version of MATLAB % handles structure with handles and user data (see GUIDATA)
%% Button 3 % --- Executes on button press in pushbutton3. function pushbutton3_Callback(hObject, eventdata, handles) % hObject handle to pushbutton3 (see GCBO) % eventdata reserved - to be defined in a future version of MATLAB % handles structure with handles and user data (see GUIDATA)
Ja stimmt, die Strukturierung bei Forms finde ich auch eher schlecht als recht.
Ich programmiere dort auch so gut wie nichts mehr herein, sondern lagere die Callbacks mit Funktionen aus. In diesen können dann auch schön Codesegmentation mit %% und 'Local Functions' verwendet werden.
Naja, bei größeren Funktionen mach ich das auch, nur wenn ich für jeden ne Funktion anlege wird es ja eher noch unübersichtlicher...
Du kannst Beiträge in dieses Forum schreiben. Du kannst auf Beiträge in diesem Forum antworten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht bearbeiten. Du kannst deine Beiträge in diesem Forum nicht löschen. Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht mitmachen. Du kannst Dateien in diesem Forum posten Du kannst Dateien in diesem Forum herunterladen
MATLAB, Simulink, Stateflow, Handle Graphics, Real-Time Workshop, SimBiology, SimHydraulics, SimEvents, and xPC TargetBox are registered trademarks and The MathWorks, the L-shaped membrane logo, and Embedded MATLAB are trademarks of The MathWorks, Inc.